Košík
Váš košík je prázdný.
{{ item.count }}×
{{ eshop.cart.itemRemoveText(item) }}
Celkem
{{ eshop.cart.total() }},-
„Legislativně máme stejná práva jako muži, v naplňování těchto práv však pokulháváme. Ve firmách děláme audit, při kterém vedeme rozhovory se zaměstnanci a manažery a jestli firma nepoužívá sexismy v reklamě,“ říká Petra Kubálková, expertka na genderovou problematiku. její služby si objednávají různé firmy, které se snaží změnit komunikaci se ženami. Na tento audit je možné požádat i dotaci.
„Sexuální obtěžování, bossing a obtěžování na pracovišti je věc, která je zakázaná. Ženy jsou velmi schopné, diskriminace může být i obrácená. V auditech je doporučení nevytvářet benefity, které by platily jenom na ženy. Měli by z toho mít výhodu všichni,“ myslí si expertka. „Statistiky říkají, že pořád nejsme tam, kde bychom být měli. Za stejnou práci, stejnou odměnu – napříč společností.“
Gender a nová média jí zaujaly z toho důvodu, že tento koncept dával hlas všem, kteří nebyli veřejně slyšet. „Chápu, proč se řeší pohádky. Jsou poplatné v době, kdy vznikaly. Zobrazují určité společenské normy, které se posunují. Pokud by někdo vytvořil pohádku poplatnou před 40 lety, tak nebude mít úspěch, protože by nereflektovala současnou dobu.
Jak se chovat k ženám? Jaké zkušenosti má Petra Kubálková s genderovou vyvážeností v českých firmách? Kdo je diskriminován a jak z toho ven? A odkud genderová problematika přichází?
Zjistili jsme, že zřejmě používáte technologii AdBlock, která blokuje zobrazování reklam na našich stránkách. Chápeme, že reklamy mohou být nepříjemné, ale televize XTV je financována především z reklam. Chcete-li sledovat bezplatně, vypněte si prosím nejprve AdBlock na svém zařízení.
Sledování bez reklam vám nabízíme v rámci předplatného XTV Premium.