„Největší problém při letech je únava pilotů. Romance mezi piloty a letuškami je pouze ve filmech. Letadlo zvládne letět pouze s jedním motorem a vydrží víc, než si myslíme.“ – říká pilot Michal Souček

Jak piloti zvládají dlouhé lety? Vznikají romance mezi piloty a letuškami? Jak nejlépe zvládat stres z létání? Dokázal by s letadle přistát normální cestující? Při čem je možné používat autopilota a kde se musí pilotovat ručně? Kde vznikají turbulence? Jak dlouho probíhá příprava letadla?

Jak je to s autopilotem? „Autopilot by se měl pustit až letadlo vystoupá do 3 km. Autopilot neumí odstartovat, zvládá pouze přistávání. Na autopilota jsem přistával pouze dvakrát. Zásadně ho používám jen ve chvíli, kdy je extrémně snížená viditelnost. Vyžaduje se, aby byl autopilot po většiny trasy aktivní, protože je přesnější než člověk.“ – říká Michal Souček

► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.

„Za svůj výcvik jsem utratit dva a půl milionu korun. Když jsem výcvik dokončil, neměl jsem ani korunu, a ještě jsem dlužil. Dnes, protože je pilotů nedostatek, aerolinky přispívají na letecké kurzy.“ – komentuje Michal Souček

„Zažil jsem velkou bouřkovou oblast, kde nebylo možné proletět. Vůbec jsme nemohli letět podle letového plánu a skončili jsme úplně jinde. Turbulence může letadlo poškodit. Po přistání letadla, které prolétají silnou turbulencí musí na letišti zkontrolovat.“ – dodává ke komplikovaným situacím ve vzduchu pilot Michal Souček


► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.

michal-soucekpilotboing-777airbus-a380letiste
Další videa
Načíst další Paráda! Došli jste až na konec.