Další video: "Regulace je pro mě sprosté slovo..." říká poslanec Patrik Nacher
Countdown
Zrušit
Nově si můžete přehrát také audio záznam!

"Zákazníci České pošty kupují losy rádi. Necháme to tak..." říká ředitel ČP Martin Elkán

Publikováno 21.listopadu v 11:07
Martin Elkán - generální ředitel České pošty

„Losy zákazníci chtějí, je to atraktivní sortiment. Lidi si jej rádi koupí. Pošta je obchodní místo a zaměstnanci za přepážkou samozřejmě mají přidělené obchodní postupy po komunikaci se zákazníkem a proto je nabízí,“ říká Martin Elkán, generální ředitel České pošty. Losy podle něj nejsou sortiment, který by dehonestoval poštovní pobočky.

Český telekomunikační úřad zamítl žádost ČP o udělení nové poštovní licence. Taková licence má platnost 5 let a měla nabýt v platnost od nového roku. I přesto se pro Českou poštu a její zákazníky nic nemění. „Od 1. ledna budeme nadále doručovat dopisy a balíčky. Licenci od ČTÚ jsme nedostali, ale na 5 let nám udělili licenci novou, která je založena na stejném principu. Stát vnímám jako zákazníka. ČTÚ chtělo, abychom břemeno státu zahrnuli do svých nákladů. Museli bychom však zdražit produkty o 70 % a to dělat nebudeme, ať už kvůli konkurenci, ale i našim zákazníkům.“

Mezi největší stížnosti zákazníků patří prý fronty na pobočkách a práce zaměstnanců v terénu. „Klienti si stěžují, že naši zaměstnanci vhodí do schránky avizo, aniž by byl učiněn pokus o doručení. Ne všichni u nás dělají to co mají. Máme 30 tisíc zaměstnanců. Lidí je nedostatek a často se mění. Srdcaři z pošty odcházejí, firma je ale na takovýchto lidech postavená,“ přiznává Elkán a sám dodává, že být v takovéto firmě je určité poslání. „S Českou poštou dýchám.“

Česká pošta má 3200 poboček. Mezi ně patří i Pošta Partner, což jsou pobočky pošty v menších obcích, které provozuje smluvní zájemce – třeba obec nebo soukromník. „Aby mohl pracovník tuto službu vykonávat, musí splňovat interní podmínky. Nesmí být narušen chod takové pobočky.“

Generální ředitel ČP v rozhovoru také zmínil nadcházející vánoční období. „Vánoce jsou z balíkového hlediska velkou událostí. Nápor je obrovský, máme mimořádná opatření, najali jsme tři tisíce brigádníků. Je potřeba abychom se nadále rozvíjeli. Česká pošta je neskutečně fungující podnik.“

Je Česká pošta dobrý byznys? Jaký doplňkový sortiment na pobočkách generálního ředitele rozčiluje? A kdy naposledy stál ve frontě?


Komentáře

Starší videa
Načíst další videa