×

Další video: „Václav Havel nebyl zase takový antikomunista, aby ho komunisté nemohli zvolit. Svojí role se zhostil na jedničku.“ – říká Ondřej Hejma.

Countdown
Zrušit

„Z Prahy do Brna za 45 minut? Trať dokončíme v roce 2030.“ – říká generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

Jaké vlaky budou jezdit na nové trase Praha Brno? A kdy? Je v této fázi železnice v Česku bezpečná? Z jakého důvodu rostou v posledních letech skokově počty cestujících? Jezdí generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda vlakem? Kolik peněz bude státní firma investovat do bezpečnosti? A z čeho má SŽDC vlastně tržby, když jí nejdou peníze z jízdenek?

„Stavba vysokorychlostní trati mezi Prahou a Brnem by se měla dokončovat v roce 2030. Nejprve je třeba v rámci územního řízení stanovit, kudy trasa povede přes Vysočinu, a to nebude jednoduché, jelikož půjde o novou trasu s novými mosty a s novými tunely. Bude kopírovat dálnici D1, ale jenom v některých částech.“ – konstatuje ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.

„Nová trať Praha Brno nebude stát pod 100 miliard. Chceme to stanovit tak, aby tam nesměly vlaky, které nedocílí rychlost 200 kilometrů v hodině. Musí mít nad dvě stě. Stavba bude trvat minimálně pět let a očekáváme, že dopravci zpozorní, jakmile se s ní začne.“ – dodává ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.



jiri-svobodaszdczeleznicevlakytratkoleje

Komentáře

Další videa
Načíst další Paráda! Došli jste až na konec.