Košík
Váš košík je prázdný.
{{ item.count }}×
{{ eshop.cart.itemRemoveText(item) }}
Celkem
{{ eshop.cart.total() }},-
Jaké vlaky budou jezdit na nové trase Praha Brno? A kdy? Je v této fázi železnice v Česku bezpečná? Z jakého důvodu rostou v posledních letech skokově počty cestujících? Jezdí generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda vlakem? Kolik peněz bude státní firma investovat do bezpečnosti? A z čeho má SŽDC vlastně tržby, když jí nejdou peníze z jízdenek?
„Stavba vysokorychlostní trati mezi Prahou a Brnem by se měla dokončovat v roce 2030. Nejprve je třeba v rámci územního řízení stanovit, kudy trasa povede přes Vysočinu, a to nebude jednoduché, jelikož půjde o novou trasu s novými mosty a s novými tunely. Bude kopírovat dálnici D1, ale jenom v některých částech.“ – konstatuje ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.
„Nová trať Praha Brno nebude stát pod 100 miliard. Chceme to stanovit tak, aby tam nesměly vlaky, které nedocílí rychlost 200 kilometrů v hodině. Musí mít nad dvě stě. Stavba bude trvat minimálně pět let a očekáváme, že dopravci zpozorní, jakmile se s ní začne.“ – dodává ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.
Zjistili jsme, že zřejmě používáte technologii AdBlock, která blokuje zobrazování reklam na našich stránkách. Chápeme, že reklamy mohou být nepříjemné, ale televize XTV je financována především z reklam. Chcete-li sledovat bezplatně, vypněte si prosím nejprve AdBlock na svém zařízení.
Sledování bez reklam vám nabízíme v rámci předplatného XTV Premium.