Košík
Váš košík je prázdný.
{{ item.count }}×
{{ eshop.cart.itemRemoveText(item) }}
Celkem
{{ eshop.cart.total() }},-
Jaké je to pilotovat největší dopravní letoun světa – Airbus A380? Připouští si kapitán David Hecl zodpovědnost za 600 pasažérů? Jak se cítí v kabině a je tento dopravní letoun těžkopádný? Chová se každý typ A380 jinak, anebo jsou stejné? Mění se posádky za letu a jak jsou rozděleny služby? A jak vnímá pilot turbulence, jsou přesné jejich předpovědi a co při turbulencích hrozí?
Dopravní pilot David Hecl má za sebou přes 20 let zkušeností v komerčním létání. Od roku 2011 má typové zkoušky na největší dopravní letadlo světa – Airbus A380. Byl mimo jiné za kniplem prvního A380 na pravidelné lince do Prahy. Dnes létá jako kapitán Airbusu A380 na linkách společnosti Korean Air.
„U Airbusu A380 se bavíme o počtu 400 až 600 cestujících. Myslím si, že my všichni, co sedíme v kokpitu, si nepřipouštíme, kolik je za námi lidí. I jeden lidský život má velkou cenu. Každý to cítí tak, že jde i o jeho život. Odpovědnost kapitána je vždy stejná, nezáleží tedy na počtu cestujících.“ – konstatuje kapitán Airbusu A380 David Hecl.
► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.
„Je to skvělé letadlo, není těžkopádné. Řídí se skoro jako malé letadlo. Letíte s letadlem, které má 600 tun, ale připadá vám, že řídíte Cessnu, která má tunu. Je to krásně vymyšlené, pro piloty. Nemusí přebíjet žádné síly táhel a řemenů. Vyšlete elektrické signál, počítače to zpracují a vykonají manévr. Odezva je rychlejší, jednoduší.“ – popisuje kapitán Airbusu A380 David Hecl.
► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.