Košík
Váš košík je prázdný.
{{ item.count }}×
{{ eshop.cart.itemRemoveText(item) }}
Celkem
{{ eshop.cart.total() }},-
Jaké je to pilotovat největší dopravní letoun světa – Airbus A380? Připouští si kapitán David Hecl zodpovědnost za 600 pasažérů? Jak se cítí v kabině a je tento dopravní letoun těžkopádný? Chová se každý typ A380 jinak, anebo jsou stejné? Mění se posádky za letu a jak jsou rozděleny služby? A jak vnímá pilot turbulence, jsou přesné jejich předpovědi a co při turbulencích hrozí?
Dopravní pilot David Hecl má za sebou přes 20 let zkušeností v komerčním létání. Od roku 2011 má typové zkoušky na největší dopravní letadlo světa – Airbus A380. Byl mimo jiné za kniplem prvního A380 na pravidelné lince do Prahy. Dnes létá jako kapitán Airbusu A380 na linkách společnosti Korean Air.
„U Airbusu A380 se bavíme o počtu 400 až 600 cestujících. Myslím si, že my všichni, co sedíme v kokpitu, si nepřipouštíme, kolik je za námi lidí. I jeden lidský život má velkou cenu. Každý to cítí tak, že jde i o jeho život. Odpovědnost kapitána je vždy stejná, nezáleží tedy na počtu cestujících.“ – konstatuje kapitán Airbusu A380 David Hecl.
► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.
„Je to skvělé letadlo, není těžkopádné. Řídí se skoro jako malé letadlo. Letíte s letadlem, které má 600 tun, ale připadá vám, že řídíte Cessnu, která má tunu. Je to krásně vymyšlené, pro piloty. Nemusí přebíjet žádné síly táhel a řemenů. Vyšlete elektrické signál, počítače to zpracují a vykonají manévr. Odezva je rychlejší, jednoduší.“ – popisuje kapitán Airbusu A380 David Hecl.
► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.
Zjistili jsme, že zřejmě používáte technologii AdBlock, která blokuje zobrazování reklam na našich stránkách. Chápeme, že reklamy mohou být nepříjemné, ale televize XTV je financována především z reklam. Chcete-li sledovat bezplatně, vypněte si prosím nejprve AdBlock na svém zařízení.
Sledování bez reklam vám nabízíme v rámci předplatného XTV Premium.