×

Další video: Etický panel Wilsonky! Zítra je Velký Pávek!

Countdown
Zrušit
×

„I když v hospodě pouštíte zákazníkům třeba jen internetové rádio, musíte zaplatit licenci.“ – říká Roman Strejček, šéf OSA.

Do jaké míry si Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním (OSA) sáhne na internet? Jak moc se dotýkají autorská práva obyčejného uživatele, když zveřejní skladbu určitého autora na YouTube či jinde? Jak provozovatel internetové služby kontroluje obsah videí, aby uživatelé nezneužívali skladby s autorskými právy? Zvykli si občané na to, že se za užití autorské hudby musí platit?

„Jsme mostem mezi autory a uživatelskou veřejností, která používá hudbu autorů ke svému podnikání. Internet nelze opomíjet. Licencujeme služby, jako je YouTubu či Facebook. To znamená, že pro naše zastupované autory – pro oblast internetu –, jsme schopni zabezpečit autorské odměny za užití jejich děl. Tím, kdo platí, je provozovatel služby, například zmíněný Facebook. Nebo u YouTube je to Google. Podrobně vyhledáváme, jakou skladbu zastupujeme, pak fakturujeme dle toho, kolikrát byla na daném kanálu použita. Provozovatelé služeb nám to hlásí.“ – vysvětluje princip fungování OSA její šéf Roman Strejček.

► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.

„Google generuje tyto peníze pro autory z reklamních příjmů. Proto videa začínají reklamním blokem. Nebo jsou u videí vyskakující reklamy. Není ale jednoduché se zorientovat, co za hudbu může pustit například provozovatel hospody či bistra. My dostali důvěru a stali jsme se jednotným inkasním místem. Máme nyní i e-shop a licenci si zde mohou provozovatelé koupit.“ – dodává šéf OSA Roman Strejček.

► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.

osaroman-strejcekautorska-pravahudba
Další videa
Načíst další Paráda! Došli jste až na konec.