×

Další video: „Zelenskyj sní o vítězství jako Hitler o tajné zbrani. 95 tisíc pro Pavlovou je strašně nešťastné, zvýšení platů politiků výsměch. Pirátům dávám rok.“ – Miroslav Korecký

Countdown
Zrušit
×

„Elektroauta uhlíkovou stopu nesníží. Nevyřešené jsou dojez, recyklace baterií i dostatečná výroba elektřiny. Evropský cíl nasazení do 20 let není realistický.“ – Jaromír Wasserbauer

Vysokoškolský pedagog a vědec Jaromír Wasserbauer je specialistou na elektromobilitu i energie. Budeme za pár let všichni využívat jenom elektoauta? V čem tkví hlavní slepá ulička elektromobility? Je Evropa – pokud by byla jednoho dne všechna auta na elektřinu – schopna tuto energii vůbec vyrobit? Proč podle jeho závěrů nemůže elektromobilita fungovat a proč nepomůže snížit uhlíkovou stopu?

„Tam by záleželo, o jaké době se bavíme.“ – zmiňuje nejprve Jaromír Wasserbauer v souvislosti s otázkou, budeme-li za pár let všichni využívat elektromobily. „Co je to těch pár let? Pokud by šlo o období deseti dvaceti let, tak to všichni elektromobily používat nebudeme. To rozhodně ne.“

„Sice se k tomu směruje, jsou tam tlaky na to, aby tomu tak bylo, ale v žádném případě se to nedá stihnout. Je tam mnoho problémů. Jde o problémy jak s dojezdem – pokud chcete velký dojezd, musíte mít velkou elektrobaterii –, tak, což je další obrovský problém, s recyklací baterií. Máte nějaký odpad, se kterým se moc neví, co dělat.“ – dodává Jaromír Wasserbauer.

► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.

Jestliže by v EU všechna auta jezdila na elektřinu, podle Wasserbauera by Unie musela navýšit její výrobu. „Musela by k tomu přidat elektrárny. Je vypočítáno, kolik dalších terawattů bychom ještě za rok potřebovali, kdybychom proměnili spalovací auta na elektrická.“ – doplňuje.

► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.

elektromobilitaelektroautaco2plna-elektromobilitaenergieelektricka-energieelektrarnyeuochrana-klimatugreen-dealjaromir-wasserbauervedecpedagogvs-pedagogxtvx-talkxaver
Další videa
Načíst další Paráda! Došli jste až na konec.