×

Další video: „Nebýt Miroslava Macka, ODS by dávno zanikla. Antikampaň SPOLU proti ANO nemá žádný nápad ani vtip. Petr Pavel říká fráze podle toho, jaký je právě režim.“ – Karolina Stonjeková

Countdown
Zrušit
×

„Během operací srdce a plic nejsem ve stresu, rád řeším komplikace. Jaroslav Dušek měl ohledně rakoviny pravdu. Kritika se dnes označuje jako dezinformace.“ – Lukáš Pollert

Zlatou olympijskou medaili získal před 29 lety v Barceloně, stříbrnou o čtyři roky později v Atlantě. Dnes pracuje jako anesteziolog v motolské nemocnici. Na jak složitých operacích se břitký komentátor Lukáš Pollert podílí? Je to pro něj adrenalin? Musel někdy jako lékař říct větu: „Promiňte, už to musíme nechat na přírodě, už nemůžeme nic víc udělat.“ Vypadají všechna srdce stejně? Jako jeden z mála se zastal Jaroslava Duška, kritizovaného za slova o rakovině, měl herec opravdu ve všem pravdu? A žijeme v zemi, kde je svoboda slova?

„Pracuji na kardiochirurgii, operace se provádí na mimotělním oběhu proto, aby se srdce vyřadilo a mohlo se operovat. Třeba se mění chlopně, které jsou staré, nefunkční.“ – vysvětluje úvodem Lukáš Pollert. „Čili je ale nutné udržovat krevní oběh, aby se kyslík dostával do všech orgánů, hlavně do mozku. Poté se ještě účastním transplantací plic, které se dělají také na mimotělním oběhu, i když je trochu jiný.“

„Ve stresu nejsem, co mne ale baví, jsou komplikace, o které nemáme při těchto operacích nouzi. Vždy tam nějaká malá je.“ – pokračuje Lukáš Pollert. „Ještě jsem zapomněl říct, že na mimotělním oběhu musíme udělat z krve tekutinu, která se nesráží. A na to používáme heparin v dávce – když to odlehčím –, kterou používal ten známý heparinový vrah.“

► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.

„Myslím si, že Jaroslav Dušek pravdu měl, akorát použil zkratku, která nebyla úplně dobře pochopená. To, co řekl Dušek, říkám skoro pokaždé všem pacientům, i když jinými slovy a vysvětluju jim to.“ – pokračuje Jaroslav Dušek. „Proč u někoho imunita přestane plnit funkci a rakovina se začne projevovat? Protože je imunita špatná. A proč je ten problém? Tak se podívejme na toho člověka, jak žije. Žije nějakým způsobem nezdravě, a to je to, co chtěl pan Dušek říct.“

► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.

operace-srdcetransplantace-plicanesteziologfakultni-nemocnice-motolmedicinajaroslav-dusekrakovinazivotni-pohodastreskourenidrogymarketa-vankovakokainlukas-pollertolympijsky-vitezalkoholx-talkxtvxaverlubos-xaver-veselyikemdezinformace
Další videa
Načíst další Paráda! Došli jste až na konec.