"Zákazníci České pošty kupují losy rádi. Necháme to tak..." říká ředitel ČP Martin Elkán

„Losy zákazníci chtějí, je to atraktivní sortiment. Lidi si jej rádi koupí. Pošta je obchodní místo a zaměstnanci za přepážkou samozřejmě mají přidělené obchodní postupy po komunikaci se zákazníkem a proto je nabízí,“ říká Martin Elkán, generální ředitel České pošty. Losy podle něj nejsou sortiment, který by dehonestoval poštovní pobočky.

Mezi největší stížnosti zákazníků patří prý fronty na pobočkách a práce zaměstnanců v terénu. „Klienti si stěžují, že naši zaměstnanci vhodí do schránky avizo, aniž by byl učiněn pokus o doručení. Ne všichni u nás dělají to co mají. Máme 30 tisíc zaměstnanců. Lidí je nedostatek a často se mění. Srdcaři z pošty odcházejí, firma je ale na takovýchto lidech postavená,“ přiznává Elkán a sám dodává, že být v takovéto firmě je určité poslání. „S Českou poštou dýchám.“

Česká pošta má 3200 poboček. Mezi ně patří i Pošta Partner, což jsou pobočky pošty v menších obcích, které provozuje smluvní zájemce – třeba obec nebo soukromník. „Aby mohl pracovník tuto službu vykonávat, musí splňovat interní podmínky. Nesmí být narušen chod takové pobočky.“

„Vánoce jsou z balíkového hlediska velkou událostí. Nápor je obrovský, máme mimořádná opatření, najali jsme tři tisíce brigádníků. Je potřeba abychom se nadále rozvíjeli. Česká pošta je neskutečně fungující podnik,“ uzavírá Elkán.