×

Další video: „Elektroauta uhlíkovou stopu nesníží. Nevyřešené jsou dojez, recyklace baterií i dostatečná výroba elektřiny. Evropský cíl nasazení do 20 let není realistický.“ – Jaromír Wasserbauer

Countdown
Zrušit
×

„Na ČOI bývá agresivní i veřejnost, nemůžeme pokutovat prodejce za dodržování protiepidemických opatření. Dárky přes internet můžete do 14 dnů vrátit.“ – říká Jiří Fröhlich

Objednané vánoční dárky nepřijdou včas. A když už přijdou, najdeme bohužel jiné zboží nežli to objednané. Podvedli mne, když jsem platil či platila kartou. Vánoce nám tak mohou pořádně zhořknout. A o tom, že v tomto smyslu číhá nebezpečí na každém rohu, pohovoří v pořadu (ne)Bezpečně dnešní host – mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

„ Z kontrol a stížností spotřebitelů vyplývá, že nejčastější problém při prodeji kapra je nejenom to, že jak se dá kapr na váhu, tak se lidem zdá, že váží více, než opravdu váží. Ale ten větší problém spočívá v okamžiku, kdy vám nabídnou zabití a vykuchání. Oni sice řeknou ano, ale pak, když je to hotové, povědí, tak padesát korun za zabití a vykuchání. To je neseznámení spotřebitele s cenou. Česká obchodní inspekce to vnímá jako problém a pokutuje.“ – líčí mluvčí Jiří Fröhlich.

„Pakliže vám nabízejí službu navíc, musí vám říci dopředu, kolik ta služba stojí.“ – vysvětluje Jiří Fröhlich. „Ono to může být někde zadarmo, někde za dvacet, jinde za padesát korun. A ten spotřebitel to musí vědět opravdu předem, aby se mohl řádně rozhodnout, jestli takovou službu za takovou cenu chce.“

► Doporučujeme YouTube – Xaver Live.

„Pokud jdete do obchodu a jestliže platí nařízení, že v obchodě musíte nosit respirátor, tak určitá skupina lidí zastává názor, že toto je protiústavní, diskriminační a Česká obchodní inspekce by to měla pokutovat.“ – uvádí také Jiří Fröhlich. A dodává: „Jestliže na jedné straně hrozí obchodníkovi pokuta od hygieny za to, že nebude kontrolovat opatření, tak přece nemůže přijít Česká obchodní inspekce a dát mu pokutu za diskriminaci – za to, že kontrolujete lidi, mají-li respirátor. Naši inspektoři pak čelí útokům od zákazníků. Ti si to nechtějí nechat líbit a jsou velmi agresivní. Dokonce i na naši poradenskou linku.“

► Projekt internetové nezávislé televize XTV můžete podpořit zde.

jiri-frohlichceska-obchodni-inspekcecoivanocevanocni-kaprprodej-kapraosizeny-zakaznikspotrebnitelnakupovani-pres-internetreklamaceplatba-kartoucovid-19respiratorodpurci-rousekprotiepidemicka-opatrenidarky-pres-internet(ne)bezpecne
Další videa
Načíst další Paráda! Došli jste až na konec.