×

Další video: „Kniha Spiknutí vyvrací příběh hospitalizace Miloše Zemana. Šlo o plán za účelem provedení ústavního puče. Režisérem byl šéf BIS Koudelka.“ – Luboš Procházka a Radim Panenka

Countdown
Zrušit
×

“Masturbace, mezilidské chování, zbraně. V našem filmu jsou situace, které můžou v různých kulturách působit problematicky…” říká producent Jiří Konečný

„Bude to velký boj a velké překvapení. Byl bych rád, kdybychom dostali ocenění za hudbu, ale i za herce. Nejzábavnější byl moment, kdy jsme film představili, sledoval jsem, co se bude dít a snažil jsem se najít, jak fungují v různých kontextech. Film Všechno bude jsem v tomto případě viděl až třicetkrát,“ říká Jiří Konečný, jehož snímek, na kterém se producentsky podílel, má hned 10 nominací na Českého lva.

„V našem filmu jsou situace, které můžou v různých kulturách působit problematicky, jako např. masturbace, chování mezi lidmi, ale i různé nápodoby zbraní. Nejhlavnější cíl producenta filmu je, aby se o něm lidé dozvěděli, aby ožil. Natočit film je hodně náročný úkol věc, ale pokud se vyrobí, a nic se nestane, tak jakoby neexistoval. Dostat se na filmový festival v Torontu, jednu z nejprestižnějších přehlídek na světě, je pro nás úspěch,“ říká producent. Záleží podle něj rovněž na tom, co si řeknou další kritici, jde o mimořádně mravenčí práci.

„Film stojí obrovské množství peněz, dostavuje se pak problém, že máte pocit, že máte kvalitní film, ale nedaří se vám na něj přitáhnout masové publikum. Byl bych spokojenější, kdyby lidé měli větší odvahu ten film zhlédnout,“ myslí si Konečný. Digitalizace a technologie film podle něj dramaticky ovlivňuje, s tím samozřejmě souvisí i speciální efekty. „Měli bychom se ve filmu snažit říkat věci, které mají větší hodnotu. A to se netýká jen artových filmů – je těžší udělat mainstreamový thriller. Chtěl bych udělat film, za kterým si stojím a zároveň zaujme velkou masu lidí, to jsou rozporuplné kategorie. Masovost znamená kompromis. Nechci se zaprodat svým vlastním zásadám.“

Byl by rád, kdyby se společnost snažila hledat složitější cesty, které by však byly trvalejší. “Klidně bych přitvrzoval a dělal radikálnější filmy. Rádi bychom, aby se na náš film podívali i studenti. Cyklus Trabantích filmů a seriálů považuji za kvalitu v daném žánru, vlajkovou loď. Zajímá mě, aby fungoval i nejen mainstreamově, ale také kinematograficky,“ vysvětluje Jiří Konečný.

Jak probíhá proces natočení odborníky tak oceňovaného filmu? Jaký je rozdíl mezi mainstreamovým a artovým filmem? Co diváky zajímá – je těžké nalézt „ducha doby“? A na jakých dalších snímcích pracuje?

Další videa
Načíst další Paráda! Došli jste až na konec.